Μία από τις συχνές ερωτήσεις που μπορεί να χρειαστεί να απαντήσεις σε μία συνέντευξη εργασίας είναι «ποιά είναι τα δυνατά σου σημεία». Συχνά μάλιστα μπορεί να είναι η πρώτη ερώτηση μετά τις απαραίτητες συστάσεις. Σου δίνεται λοιπόν μια ευκαιρία να παρουσιάσεις τον εαυτό σου όσο το δυνατόν καλύτερα.
Τι σε κάνει να ξεχωρίζεις από τους ανταγωνιστές σου?
Ποιά χαρακτηριστικά σε κάνουν τον ιδανικό υποψήφιο για τη θέση?
Στην ερώτηση αυτή πρέπει να φροντίσεις να περιγράψεις με αυτοπεποίθηση τα στοιχεία εκείνα που σε κάνουν να ξεχωρίζεις στη δουλειά σου και σε καθιστούν ικανό να αναλάβεις αυτή τη θέση. Εάν έχεις αμφιβολίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά αυτά, μπορείς να ρωτήσεις τους νυν ή πρώην συναδέλφους σου καθώς και κάποιον/κάποια προϊστάμενο/η που έχεις καλή προσωπική σχέση.
Σε περίπτωση που έχεις μόλις αποφοιτήσει και δεν έχεις εργαστεί ούτε έχεις κάνει πρακτική και δεν γνωρίζεις ποια είναι τα δυνατά σου σημεία, μπορείς να ρωτήσεις συμφοιτητές με τους οποίους έχετε κάνει μαζί εργασίες ή άλλα πρότζεκτ που προσομοιάζουν όσο το δυνατό στη θέση εργασίας που θέλεις να λάβεις.
Στην περίπτωση όμως που έχεις εργαστεί στο παρελθόν προσπάθησε να εστιάσεις στις στιγμές που έφερες τα καλύτερα αποτελέσματα στην προηγούμενη δουλειά σου. Ποιές δεξιότητες σε βοήθησαν? Ποια χαρακτηριστικά σου ήταν εκείνα που σε οδήγησαν στις καθημερινές αυτές επαγγελματικές επιτυχίες?
Εάν το αντικείμενο που ασχολείσαι το επιτρέπει, ποσοτικοποίησε τα επιχειρήματα σου. Για παράδειγμα αν είσαι πωλητής δεν αρκει να πεις ότι έχεις τις κατάλληλες τεχινκές για να ανεβάσεις τις πωλήσεις της νέας σου εταιρείας. Ανέφερε πόσο τοις εκατό ανέβασες τις πωλήσεις στην προηγούμενη δουλειά σου. Πόσους πελάτες συναντούσες την ημέρα και πόσα χιλιόμετρα διένυσες για να τα πετύχεις όλα αυτά.
Ναι ξέρω το αναφέραμε και πιο επάνω αλλά είναι σημαντικό. Όταν μιλάς για τα δυνατά σου σημεία πρέπει να είσαι σίγουρος για τον εαυτό σου. Πώς περιμένεις να πιστέψει σε εσένα κάποιος ξένος αν είσαι ο ίδιος γεμάτος αμφιβολίες?
Όταν περιγράφεις τις ικανότητες σου καλό είναι να τις στοιχειοθετείς και με ποιοτικά στοιχεία. Αν για παράδειγμα είσαι πωλητής, μπορείς να αναφέρεις τους μεγαλύτερους πελάτες που έφερες στην προηγούμενη εταιρεία. Αν είσαι social media manager δώσε μερικά στοιχεία για την αύξηση των ακολούθων που πέτυχες στην εταιρεία που εργαζόσουν πριν και περιέγραψε πώς η κατάλληλη στόχευση που εσύ επέλεξες έφερε τα προσδοκόμενα αποτελέσματα. Τα στοιχεία αυτά παραλείπονται συχνά από τους άλλους υποψηφίους και θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις.
Τα στοιχεία που σε κάνουν να ξεχωρίζεις πρέπει να σχετίζονται με τη θέση που θέλεις να προσληφθείς. Η αγγελία στην οποία έκανες αίτηση πιθανότατα περιέγραφε να χαρακτηριστικά που ψάχνει η εταιρεία στον ιδανικό υποψήφιο και για να έφτασες στη συνέντευξη μάλλον έκριναν από το βιογραφικό σου ότι τα έχεις. Δεν χρειάζεται να πεις ψέματα, χρειάζεται απλά να εστιάσεις εκεί που πρέπει.
Πρόσεχε όταν περιγράφεις τον εαυτό σου μη φανεί ότι κάνεις επίδειξη. Απέφυγε να χρησιμοποιήσεις φράσεις όπως “είμαι ο καλύτερος από όλους σε αυτό” ή “είμαι ο μοναδικός σε εκείνο”. Μείνε προσγειωμένος δίχως αυτό να μειώνει τη σιγουριά σου.
Κάνε μία πρόβα την απάντηση σου από την προηγούμενη μέρα. Μην προσπαθήσεις όμως να παπαγαλίσεις γιατί μπορεί κάτι να πάει στραβά και να τα κάνεις θάλασσα. Απλά ετοίμασε στο μυαλό σου ποια χαρακτηριστικά θέλεις να τονίσεις. Για να νιώσεις μεγαλύτερη ασφάλεια μπορείς να προετοιμαστείς για ερωτήσεις που μπορεί να προκύψουν από τις απαντήσεις που θα δώσεις. Μείνε συγκεντρωμένος στον στόχο σου και είμαστε σίγουροι ότι θα τα πας περίφημα.
Φυσικά αν θέλεις να αποκτήσεις περισσότερες δεξιότητες μπορείς να επισκεφτείς το katsemathe.gr και να βρεις μαθήματα δεξιοτήτων που θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις ακόμα περισσότερα δυνατά σημεία!